Hondenschool Klundert: Vrijheid van denken en ontwerpen

Hondenschool Klundert
Het is een wereld van verschillende kleuren en patronen. Als het kleurrijke ontwerp dat je je voor ogen hebt, de overeenkomst tussen alle mogelijkheden wil laten zien. In huis ontmoetten we dit onderwerp met een wending in hart en nieren. De vernieuwde Hondenschool Klundert met zijn Vrijheid van denken en ontwerpen. Tijd om u bekend te maken met wat hondenscholen doen als ze op zoek gaan naar de juiste stroming die hun school inspireert. Laatste thema’s: creativiteit, innovatie en innovatieve omgang met leerprocessen. Laat het huis praten dus: hij of zij wilt dat er in een school creativiteitshuisdruk wordt gestraft! En dan merkt het huis op dat er niet alleen geïnspireerd wordt door deze combinatie maar ook door andere invloeden zoals de lokale architectuur, de locatie of welke technologische invulling dan ook nu besch

Creativiteit en innovatie

Een schoolgebouw waar de jeugd met hun creativiteit en verbeeldingskracht kan bouwen aan de toekomst van de samenleving. Of een multifunctioneel onderkomen dat een ‘house of many uses’ genoemd kan worden. Een gebouw waar je een kleurrijke, toegankelijke en gescoord plek kan vinden, waar je je helemaal thuis voelt. Een schoolgebouw dat ondersteunt bij je creativiteit en die je tot kunst lijkt te verleiden. Het is niet zomaar gekozen om inspiratie te zoeken in de architectuur in de stad, maar in de kleuren en patronen van de hond. Het is een school van hondenharten die opvoeden, beïnvloeden en die als inspiratiebron voor het ontwerp hebben gediend. Door de vele mogelijkheden in de architectuur wil de architect de ruimte duidelijk en duidelijk uitstippelen. De ruimte is daarom zo ruim mogelijk, maar ze is op een zo geschoolde wijze mogelijk dat artiesten er wellicht een kunstwerk van kunnen maken. De architect houdt rekening met de ruimte die zich achter het schoolgebouw bevindt, met de omgeving en met de bereikbaarheid voor de kinderen.

Langetermijnvisie en co-creatie

We zijn in een tijd waarin het moeilijk is om een langetermijnvisie te kiezen en vooruit te kijken naar de toekomst. Het Rijk wil van alle scholen een school met een langetermijnvisie. Een langetermijnvisie is geen objectief document waarin de reikwijdte en doelstellingen voor de toekomst worden vermeld. Een langetermijnvisie is een visie die gebaseerd is op visie en waarbij de doelstellingen verder worden beïnvloed door het oor en de jeugd. Met een co-creatie kan het huis invulling geven aan dit idee en er een co-creatieve werkgroep van maken die samen de co-creatie onderzoekt, experimenteert en vertaalt naar een creatieve uitvoering.

Langetermijnvisie en co-creatie

Co-creatie is de samenwerking tussen de architect en de ontwerper, de huidige schoolbezoeker en de toekomstige schoolbezoeker. Dit concept is tot uiting gebracht in het boek Het leven is een schoolwandel. Co-creatie staat gelijk aan samenwerking, maar als samenwerking gebaseerd op het idee van co-creatie. Hiermee gaat de architect niet op de manier vanuit een beeld of een oor waarbij hij bepaalt wat de kinderen moeten doen. Het doel van co-creatie is dat de architect en de ontwerper elkaar als bron van inspiratie zien. Ze gaan met elkaar in gesprek en zijn ervan overtuigd dat zij beter worden naarmate ze samenwerking zoeken in het ontwerp.

Verder onderzoek naar de Vrijheid van denken en ontwerpen

De architecten van het huis van Klundert gaan weer naar de vraag waar ze voor gaan. Het huis van Klundert heeft een verkennend onderzoek gehouden naar de Vrijheid van denken en ontwerpen. De architecten kwamen tot de slotsom dat deze ideeën op de school niet alleen inspiratie zijn, maar ook een bron zouden zijn voor de kwaliteit van het onderwijs en de ontwikkeling van de leerlingen. Er is verder gekeken naar de invloed van deze ontwerpen, die in het verkennend onderzoek van het huis van Klundert zijn gebruikt. De architecten hebben deze ontwerpen gebruikt om de invloed van deze ideeën op de kinderen te meten en ook om een beeld te krijgen van hoe deze invloed kan verandering onderdrukken.

Waar gaan we verder heen?

Een school gebouwd om creativiteit te stimuleren en het kind een ruimtelijke beweging te geven die de ruimte kan verkennen met de ogen van de kinderen. Een school die voor de ontwikkeling van de kinderen een waarborg is, waar de vrijheid van denken en ontwerpen een bron is van inspiratie, creativiteit en verbeelding. In deze school van hondenharten willen we een school zijn waar het contact tussen individu en ruimte wordt versterkt en waar de ruimte een bron is van inspiratie, creativiteit en verbeelding.

Waar gaan we verder heen?

Het huis van Klundert heeft een ruimtelijke interpretatie gemaakt van de Vrijheid van denken en ontwerpen. De ruimtelijke interpretatie is een interpretatie van de Vrijheid van denken en ontwerpen die de architecten van het huis van Klundert hebben gemaakt. De ruimtelijke interpretatie van de Vrijheid van denken en ontwerpen is een ruimtelijke